Radio Simplu

Ce a putut să raspunda un elev la testul de la Geografie. Ireal ce a stiut el sa spuna despre „Munții Apuseni”

În ultimele ore, internetul a fost inundat de o fotografie care ilustrează un test de geografie al unui elev din România. Pe respectiva foaie, scrie „Test la geografie”, urmat de subiectul: „Munții Apuseni”. Nepregătit pentru acest subiect, elevul a decis totuși să nu lase foaia goală și a scris câteva versuri dintr-o melodie a manelistului Florin Salam: „Hai în vacanțe / Pe la Saintropez (sic!) / Prin America / Și prin Africa / Că trece viața / Ragada”. Deși a ales o manea cu referințe geografice, profesorul nu a fost impresionat și a notat lucrarea cu trei. Totuși, dascălul a demonstrat simțul umorului scriind pe foaie: „Hai! 3 (trei)”.

Acesta nu este singurul exemplu de răspunsuri amuzante sau neașteptate oferite de elevi la examene. Sistemul educațional românesc a fost martorul multor situații similare care arată creativitatea și ingeniozitatea tinerilor, chiar și atunci când nu sunt pregătiți pentru un subiect. Să explorăm câteva dintre aceste momente memorabile.

1. Definiții Creative la Biologie

Un alt exemplu notabil vine dintr-un test de biologie, unde elevii trebuiau să definească „mitocondria”. Un elev, probabil confuz sau pur și simplu lipsit de interes pentru subiect, a scris: „Mitocondria este un fel de bacterie care trăiește în stomacul vacii”. Răspunsul a provocat râsul profesorului, care a comentat cu umor: „Aproape… dar nu chiar!”.

2. Răspunsuri Poetice la Literatură

La un examen de literatură, elevii au fost rugați să comenteze un vers dintr-o poezie de Mihai Eminescu. Un elev, încercând să fie creativ și poetic, a scris: „Eminescu ne vorbește despre iubire și stele, dar eu cred că se gândea la cineva anume, poate la o iubită din trecut care l-a părăsit pentru că el era prea romantic”. Profesorul, amuzat de interpretarea personală, a notat lucrarea cu un comentariu: „Interesantă teorie, dar nu neapărat corectă”.

3. Examenul de Istorie și Reinterpretările Imaginative

La un test de istorie, elevii trebuiau să descrie cauzele și consecințele Revoluției Franceze. Un elev a scris: „Revoluția Franceză a început pentru că oamenii erau foarte supărați pe rege pentru că el mânca toată pâinea și ei nu aveau ce să mănânce. Așa că l-au dat jos de pe tron și au început să facă propriile legi. La final, toată lumea a fost fericită și a mâncat multă pâine”. Profesorul a apreciat încercarea elevului de a simplifica evenimentele istorice complexe și a comentat: „Bine, dar trebuie să lucrăm la detalii și precizie istorică!”.

4. Geometrie și Umorul Elevilor

Un caz celebru dintr-un examen de geometrie implică un elev care trebuia să demonstreze teorema lui Pitagora. În loc de o demonstrație matematică riguroasă, elevul a desenat un triunghi și a scris lângă el: „Teorema lui Pitagora: dacă nu știi, întreabă-l pe profesor!”. Răspunsul a stârnit râsete în clasă și chiar profesorul a recunoscut că, deși elevul nu a rezolvat problema, a demonstrat un simț al umorului deosebit.

5. Eseuri de Filosofie

Într-un test de filosofie, elevii trebuiau să discute despre existențialism și despre gândirea lui Jean-Paul Sartre. Un elev, aparent nepregătit, a scris: „Sartre a spus că ‘existența precede esența’, dar eu cred că asta înseamnă că trebuie să ne trăim viața și să nu ne gândim prea mult la ce înseamnă totul. Poate Sartre era doar foarte confuz când a spus asta.” Profesorul, deși surprins de răspuns, a apreciat sinceritatea și i-a dat elevului un punct pentru originalitate.

6. Încercări de Traducere la Engleză

La un examen de engleză, elevii au fost rugați să traducă expresia „It’s raining cats and dogs”. Un elev a tradus-o literal: „Plouă pisici și câini”. Profesorul a râs și a explicat elevilor semnificația corectă a expresiei idiomatice, adăugând un comentariu pe lucrarea elevului: „O traducere foarte literară, dar nu tocmai corectă!”

7. Teste de Chimie și Experimentarea cu Răspunsuri

La un examen de chimie, elevii trebuiau să explice ce este o reacție de oxidare-reducere. Un elev a scris: „Oxidarea este când ceva se oxidează și reducerea este când ceva se reduce. Este foarte simplu, de fapt.” Profesorul a notat răspunsul cu un comentariu: „Simplu, dar incomplet. Mai multe detalii ar fi utile!”.

8. Matematică și Soluții Improvizate

Un alt exemplu vine dintr-un test de matematică, unde elevii trebuiau să rezolve o ecuație complicată. Un elev a scris: „Dacă aș ști să rezolv această ecuație, aș fi probabil profesor. Dar sunt doar un elev și fac ce pot. Sper că încercarea mea va fi apreciată.” Profesorul a comentat: „Apreciem efortul, dar trebuie să lucrăm mai mult la rezolvarea ecuațiilor!”

9. Examenul de Geografie și Arta Desenului

La un alt examen de geografie, elevii trebuiau să deseneze conturul României și să marcheze principalele orașe. Un elev a desenat o formă vagă și a scris deasupra: „Acesta este un contur artistic al României, iar punctele sunt orașele. Fiecare punct reprezintă un oraș important.” Profesorul a notat cu umor: „Arta este subiectivă, dar geografia este exactă. Încercare interesantă!”

10. Eseuri Creative la Istorie

La un alt test de istorie, elevii trebuiau să scrie despre Războiul de Independență al României. Un elev a început eseul astfel: „Războiul de Independență al României a fost ca o mare petrecere unde toată lumea a vrut să fie liberă. La final, toți au fost fericiți și s-au întors acasă cu povești de spus.” Profesorul a apreciat încercarea de a face istoria mai accesibilă, dar a adăugat: „Frumos povestit, dar avem nevoie de mai multe fapte concrete!”.

Aceste exemple arată că elevii din România pot fi extrem de creativi și au un simț al umorului bine dezvoltat, chiar și în fața examenelor dificile. Deși unele răspunsuri sunt departe de a fi corecte din punct de vedere academic, ele aduc un zâmbet pe fața profesorilor și demonstrează că învățarea nu trebuie să fie întotdeauna un proces rigid și lipsit de divertisment. Profesorii, pe de altă parte, joacă un rol important în a încuraja această creativitate, răspunzând cu umor și încurajând elevii să învețe și să se dezvolte, chiar și prin greșelile lor.