Radio Simplu

5 metode pentru a reduce nivelul trigliceridelor

Trigliceridele sunt un tip de grasime prezenta in sange, iar nivelurile ridicate pot creste riscul de boli cardiovasculare.

Trigliceridele sunt un tip de grasime (lipide) prezent in organism, care serveste drept o sursa importanta de energie. Ele se formeaza atunci cand organismul converteste excesul de calorii, in special din carbohidrati si grasimi, in trigliceride, care sunt stocate in celulele adipoase (tesut adipos).

Rolul principal al trigliceridelor consta in furnizarea de energie organismului. Atunci cand ai nevoie de energie suplimentara, trigliceridele sunt descompuse in acizi grasi si glicerol, care sunt eliberati in sange si furnizeaza combustibil pentru muschi si alte tesuturi.

Trigliceridele sunt, de asemenea, influentate de alimentatie si stilul de viata. Consumul excesiv de calorii, in special din carbohidrati si grasimi, poate duce la cresterea nivelului trigliceridelor din sange. Un nivel ridicat de trigliceride in sange (hipertrigliceridemie) poate fi asociat cu un risc crescut de boli cardiovasculare, cum ar fi boala arteriala coronariana.

Valorile normale ale trigliceridelor in sange variaza in functie de factori precum varsta, sexul si istoricul medical al individului. In general, nivelurile normale de trigliceride sunt considerate a fi sub 150 mg/dL (miligrame pe decilitru).

In plus fata de factorii alimentari, exista si alti factori care pot influenta nivelul trigliceridelor, cum ar fi obezitatea, sedentarismul, consumul excesiv de alcool, diabetul zaharat si anumite afectiuni genetice.

Nivelurile ridicate de trigliceride in sange (hipertrigliceridemie) pot creste riscul de dezvoltare a mai multor afectiuni si probleme de sanatate, printre care: