Emisiunea ”De la faliment la profit”, cu Marcus Lemonis, este o producție care le arată micilor sau marilor antreprenori cum trebuie să procedeze atunci când este vorba de conducere, gestionarea și realizarea profitului într-o afacere, indiferent de dimensiunile ei.
Asumarea răspunderii, produs și personal.
Marcus Lemonis vorbește despre o afacere ca despre un produs personal, în care șeful trebuie să fie sută la sută implicat. Grija față de angajații unei firme trebuie să fie primordială. Apoi vine produsul, calitatea lui și modul de a-l distribui în mod rentabil.
Acesta este un subiect pe care și antreprenorii români ar trebui să-l învețe și mai ales, să-l pună în practică!
Fiecare emisiune are alt subiect, altă firmă și altă organizare – de cele mai multe ori defectuoasă – organizare în care Marcus Lemonis intervine și de cele mai multe ori, preia o parte din acțiunile firmei și se instalează pe post de conducător al afacerii.
Marcus Lemonis, un antreprenor milionar, poate candida oricand pentru titlul „Seful anului”.
Așa că, în cadrul unei emisiuni în care preia o afacere, Lemonis stia ca o angajata a sa, insarcinata, mai avea inca un loc de munca, pentru a castiga banii necesari intretinerii familiei.
Totodata, barbatul dorea ca afacerea sa se dezvolte, asa ca i-a facut angajatei sale o propunere: el ii va da inainte de nastere echivalentul salariului pe 6 luni, iar la cand se va intoarce la lucru, ii va mari salariu la 1000 de dolari pe saptamana, pentru a lucra doar pentru el.
„Angajata mea este mama a doi gemeni in varsta de 8 ani, iar acum asteapta venirea pe lume a celui de-al treilea copil. M-am gandit sa ii fac o surpriza. Vazand-o muncitoare si extrem de dedicata chiar si in luna a saptea, nu m-am putut abtine si i-am zis cat de mult conteaza pentru compania mea. I-am oferit salariile pe urmatoarele 6 luni si a inceput sa planga.
Nu se astepta la asta pentru ca data trecuta nu mi-a trecut prin cap sa ii fac aceasta surpriza.
I-am promis apoi ca dupa ce va veni din concediul oferit pentru a avea grija de copii, ea va fi sefa departamentului de care se ocupa, in semn de respect si apreciere pentru munca prestata in toti acesti ani”, explica Marcus Lemonis, patronul lui Tami Forbes.
Femeia a inceput sa planga in momentul in care a primit aceasta veste iar cei doi s-au imbratisat:
Vă las pe voi s-o urmăriți și să trageți cuvenitele învățăminte.
Referitor la Marcus Lemonis însă, aș încerca o oarecare prezentare: S-a născut la data de 16 noiembrie 1973 în Beirut (Liban) și a fost adoptat de către o familie de greci.
Părinții săi se numesc Leo și Sophia Lemonis. De aceea într-o emisiune a declarat că este oarecum grec și în alta că este libanez – cei care au urmărit emisiunea știu care au fost momentele.
A crescut în Miami și mare parte din subiectele emisiunii vin din această localitate. A studiat științele politice și criminologia, fiind învățat să facă afaceri de către bunicul său care a deținut două dintre cele mai mari reprezentanțe Chevrolet din Statele Unite și de către Lido Anthony ”Lee” Iacocca, unul dintre cei mai importanți conducători americani ai afacerilor Ford și Chevrolet în anii 1960-1980.
Prima afacere în care s-a implicat a fost ”AutoNation” în anul 1997 – este în prezent cea mai mare rețea de vânzări auto de ocazie de pe teritoriul Statelor Unite.
Emisiunea care a avut acest subiect a fost difuzată în urmă cu aproximativ o lună la postul TV Digi Life din România. Seria de emisiuni TV este creată în SUA de către postul CNBC și se numește THE PROFIT. Durează maxim 45 de minute, dar aveți ce învăța…