Fetita din aceste imagini s-a asezat pe scaunel, in camp, si a inceput sa cante la armonica.
In doar cateva minute, mai multe vaci s-au apropiat de ea, semn ca erau incantate de ceea ce auzeau.
Si ca si cum ar fi vrut sa demonstreze ca sunt civilizate, acestea s-au asezat in sir, ca si cum ar fi fost niste spectatori.
Ce parere aveti cu privire la comportamentul cornutelor?
Cu totii stim ca exista cercetari temeinice care demonstreaza beneficiile studiului unui instrument de la varste fragede: dezvoltarea inteligentei, consolidarea disciplinei precum si a perseverentei. Dar de la ce varsta putem sa ne inscriem copilul la cursul de pian/chitara/vioara sau canto?
In cazul cursului de pian cat si celui de canto putem afirma cu certitudine ca exista posibilitatea inceperii studiului de la o varsta foarte mica: 4 ani.
Raspunsul la intrebarea “de ce”, este acela ca in cazul pianului sunetele sunt deja redate de instrument si copilul nu trebuie sa depuna efort in a oferi un sunet corect.
In ceea ce priveste ora de canto (muzica usoara), el va fi atras de o multitudine de elemente interesante: vocalize de tip onomatopeic: mac-mac, ham-ham, chit-chit, cantece adecvate varstei si nu in ultimul rand de procesarea sunetului cu ajutorul microfonului.
Lectia de canto poate fi foarte atractiva, intrucat pe langa vocalize amuzante si piese ritmate, elevul va adauga si miscare scenica, ceea ce va deveni extrem de distractiv. Toate aceste elemente dezvolta copilul din punct de vedere muzical, cat si intelectual.
S-a dovedit stiintific ca un copil care practica muzica de la o varsta frageda va avea mai tarziu rezultate excelente in domeniul matematicii si nu numai.
Conform cercetatorului american J. Medina, copilul va deveni mai receptiv din punct de vedere emotional dupa 10 ani de studiu al oricarui instrument, conditia este ca micul invatacel sa fi inceput studiul instrumentului inainte de varsta de 7 ani.
Constatarea duce la ideea ca “daca vrei ca micutii tai sa fie fericiti mai tarziu in viata, trebuie sa inceapa pregatirea muzicala cat mai devreme.”(John Medina, Secretele Inteligentei Copilului)
Studiul pianului poate fi inceput tot de la 4 ani, doar daca materia este transpusa in povesti muzicale atragatoare varstei.
Exemplul cel mai relevant este acela cand copilului i se prezinta sunetele muzicale, acestea sa fie asociate unor personaje cu nume: nota/domnul DO care are o poveste specifica varstei (care locuia intr-o casuta cu 2 etaje – cele 2 clape negre si care avea o palarie ce il ferea de Soare).
In acest mod copilului ii va face placere sa asiste la lectia de pian, va astepta cu nerabdare urmatorul curs si totodata va stii sa recunoasca cea mai importanta nota, deoarece este singura care are o linie si i se formeaza o “palarie”. Este minunata lumea copiilor, nu?