Ne gasesti pe

Radio Simplu

Ce nu trebuie să mănânci pe stomacul gol dacă vrei să slăbești

Micul dejun este esenţial într-un regim alimentar echilibrat, iar asta pentru că aduce aportul de nutrienţi necesari pentru punerea în mişcare a organismului şi începerea activităţii cotidiene optime din punct de vedere fizic şi intelectual. Totuşi, unele alimente, deşi sunt sănătoase, nu trebuie consumate pe stomacul gol.

Ce mâncăm la micul dejun? Care sunt alimentele ce ne pot face mai mult rău decât bine? Acestea sunt doar câteva dintre întrebările pe care CSID le-a dezbătut împreună cu nutriţionistul Florin Ioan Bălănică.

Cafeaua

Deşi face parte din ritualul de dimineaţă şi este o sursă de antioxidanţi şi cafeină, cafeaua are un pH acid, putând agrava simptomatologia gastritei de reflux. Totodată, aciditatea internă creşte riscul dezvoltării celulelor pretumorale.

Citricele

Recomand evitarea consumului de citrice pe stomacul gol, deaorece au un efect iritant pe mucoasa esofagiană. Trebuie să ne intre în reflex şi să începem dimineţa cu un pahar cu apă cu lămâie, singura din categoria citricelor care în contact cu sucul gastric scade aciditatea.

Foietajele

În ciuda aspectului îmbietor şi al gustului plăcut, e de evitat consmul de croissante sau alte foietaje la micul dejun, deoarece drojdia din conţinut este iritantă pe mucoasa gastrică şi are totodată potenţial gazogen( poate provoca flatulenţă).

Cartoful dulce

Taninul şi pectinele din compoziţia cartofului dulce stimulează producţia de acid clorhidric de către mucoasa gastrică, crescând astfel producţia de suc gastric, ceea ce determină afecţiuni gastrice.

Roşiile

Roşiile au în compoziţie un nivel ridicat de acid tanic, care creşte aciditatea, riscul dezvoltării unui ulcer gastric şi alte patologii digestive.

Bananele

Deşi smoothie-ul este promovat în societatea modernă ca un mic dejun rapid şi sănătos, trebuie să acordăm atenţie fructelor pe care le alegem şi combinaţiilor. Bananele, prin conţinutul lor ridicat în magneziu, consumate pe stomacul gol, pot duce la creşterea bruscă a magneziemiei, care poate avea efecte nocive pe aparatul cardiovascular.

Perele

Consumul de fibre la micul dejun este esenţial, dar perele au în compozitie fibre brute, care au efect agresiv pe mucoasa gastrică. Este important să protejăm stratul de mucus de la acest nivel. Acesta este un component important al barierei antiacide gastrice, iar afectarea lui duce la apariţia de leziuni mucosale din cauza agresiunii enzimelor digestive.