Radio Simplu

Au urcat pe scena si cand au inceput sa cante toata lumea a ras

Nu prea au ele talent la cantat dar au starnit o reactie impresionanta in public atunci cand au inceput numarul.

Trupa lor se cheama „Miss Tres” pentru ca sunt 3 trans care au castigat titluri de miss in Filipine iar acum vor sa cucereasca scenele internationale cu talentul lor muzical.

In aceasta editie a Britain’s Got Talent juratii dar si publicul au avut parte de o surprinza imensa atunci cand 3 femei cu fuste scurte si destul de apetisante au urcat pe scena.

Pana aici totul in regula, probabil o alta trupta feminina care incearca sa atinga faima, dar cand au inceput sa cante toti si-au dat seama ca e ceva in neregula.

Mavey, Mariko si Crissy au uimit pe toata lumea cu vocile lor de barbati.

Cam asta era si singurul lucru care le-a mai ramas din barbatia pe care au avut-o alta data, acum ele devenind femei in totalitate.

Implanturi de silicon, extensii de par, unghii lungi, tocuri inalte, buze lucrate cu botox, totul era foarte bine pus la punct in cel mai mic detaliu.

Cele 3 fete au ales sa cante piesa „S3x Bomb” care a ridicat sala in picioare atunci cand si-au dat seama ca sunt 3 trans.

Vocea se poate nu doar auzi ci și vedea. Când spun că se poate vedea mă refer la semnele care apar pe corpul fizic şi care ne decodifică vocea. Specialiștii în lucrul cu vocea „văd” vocea impregnată în postură, expresiile faciale, forma corpului, semnele de pe gât.

Există semnale vizibile care ne vorbesc despre ce se întâmplă cu vocea pe interior.

Vocea este o activitate psihofizică şi nu vom putea niciodată separa funcţia vocală de cea a muşchilor, a emoţiilor sau a personalității vorbitorului.

Când vorbim de fizicalitate ne referim la tot corpul şi nu numai la muşchii feței cum de cele mai multe ori se procedează în cursurile de dicţie.

Vocea nu se reduce la dicţie chiar din contra în situațiile în care se insistă cu exercițiile de dicție fără a lucra direct cu emoţiile din spatele vocii, de cele mai multe ori doar se tensionează mușchii feței și corzile vocale, inutil.

Un al doilea element în lucru cu vocea este folosirea imaginaţiei. Kristin Linklater, un nume în voice coaching-ul internaţional accentuează folosirea imaginaţiei ca limbaj primar de schimbare vocală.

Afirmaţia aceasta este sprijinită şi de studiul în neuroştiinţe efectuat de cercetătorul Antonio Damasio care vorbeşte despre legătura directă dintre folosirea imaginaţiei şi conceptul de lărgire a conştiinţei.

În plus studiile şi specialiştii în neuroştiinţe au arătat foarte clar că vorbitul în public fără a te simţi judecat/ă ca de asemenea şi cântatul ne aduc o stare de bine (neurotransmiţătorii se conectează pe căi diferite activând lobul temporal drept, eliberându-se endorfinele care ne fac să fim mai creativi şi să ne simţim fericiţi).

Dacă aveţi copii mici e important să ştiţi că antrenamentul muzical îi ajută enorm. Un al doilea factor este constituit de bilingvism.

Copii care se nasc în familii cu părinţi de naţionalităţi diferite sau au părinţi emigranţi şi devin bilingvi în primii anii din viaţă îşi antrenează materia albă a creierului păstrându-i integritatea acestuia până la o vârstă înaintată.

Dar asta se întâmplă şi dacă învăţaţi o limbă străină la o vârstă matură. Important este să nu vă opriţi din învăţat pe motivul că sunteţi prea în vârstă. În următorii zece ani acest concept „că sunt prea batrân/ă să învăț” va fi deja un concept învechit, dacă nu este deja.

Deși repetiția unei rutini in lucrul cu vocea poate părea plictisitoare și obositoare, ea este necesară întrucât se creează o legătură cu corpul fizic, ceea ce constituie un lucru de bază în învățare, până în momentul în care corpul preia acea deprindere ca obișnuință și apoi ca automatism (reflex).

Ca perioadă de timp, până când corpul conștientizează și asimilează schimbările durează în jur de un an de zile, dar asta depinde de fiecare în parte și implică un exercițiu continuu.

Munca cu vocea se adresează în principal – dar nu numai – actorilor, speakerilor profesioniști, profesorilor, trainerilor și tuturor celor care își folosesc vocea constant în relaţie cu un public mai larg .

După o perioadă de inactivitate de 4-8 săptămâni beneficiile fiziologice se pierd, de aceea se recomandă celor care chiar vor să obțină rezultate durabile să își acorde timp de pratică și să aibă răbdare cu ei înșiși/ele însele.

Asta nu înseamnă că după patru ședințe nu se obțin rezultate, dar bineînțeles că sunt în raport cu timpul investit și e necesar să fie întreținute printr-o practică recurentă.