Radio Simplu

7 lucruri despre cafea, pe care probabil nu le știați!

EEchipa noastră a găsit 7 motive uimitoare, datorită cărora s-ar putea să doriți să pregătiți o ceașcă de cafea chiar acum. În calitate de bonus, veți găsi rețeta simplă a unui cocktail unic cu cafea!

Cafeaua este o băutură fierbinte, adorată de oamenii din întreaga lume. Conform datelor statistice, populația planetei noastre consumă 2.25 miliarde de porții de cafea în fiecare zi.

1. CAFEAUA INTENSIFICĂ ACTIVITATEA CEREBRALĂ.

Cafeaua cu zahăr vă poate transforma într-un mini-geniu pe o anumită perioadă de timp, deoarece combinația dintre cafeină și glucoză activează anumite zone cerebrale. Cafeina acționează ca stimulator al sistemului nervos central: activitatea neuronală determină eliberarea adrenalinei, care acționează asupra organismului în câteva moduri:

-crește ritmul cardiac și tensiunea arterială;

-deschide căile respiratorii mici;

-crește glicemia (glucoza este eliberată în sânge, ca să mărească fluxul de energie).

În funcție de momentul, în care este consumată, cafeaua poate contribui la îmbunătățirea atenției și concentrației. Amintiți-vă de oboseala de după amiază, când doriți ca șeful să anunțe o mică siestă. Dar dacă nu vă aflați în Spania, cafeina vă va ajuta să combateți somnolența de după prânz.

Noi știm că uneori orele de lucru sunt foarte dificile. Cafeaua crește eficient productivitatea cerebrală a persoanelor, care suferă din cauza schimbării fusului orar sau a insomniei provocate de schimbarea programului de lucru. Totuși, nu beți cafeaua pe stomacul gol: va rezulta efectul invers.

Ca regulă, cafeaua acționează mai slab asupra persoanelor, care o consumă în permanență.

2. CAFEAUA CREȘTE TENSIUNEA ARTERIALĂ.

Dacă urmează să mergeți la un consult cardiologic, trebuie să renunțați la cafea cu 2 zile înainte de acesta. Dacă suferiți de hipertensiune arterială, întrebați medicul dacă trebuie să limitați consumul de cafea sau să renunțați complet la băuturile cu cafeină.

În același timp, hipotensiunea (tensiunea arterială scăzută) poate deveni o problemă severă de sănătate în lipsa unui tratament adecvat. O ceașcă de cafea vă va ajuta să combateți o criză hipotensivă, când tensiunea arterială se reduce foarte mult. Beți câte o ceașcă de cafea după masă, ca să măriți valoarea tensiunii arteriale.

3. CAFEAUA ÎNTĂREȘTE SISTEMUL IMUN.

Este cunoscut faptul: cafeina mărește fluxul de energie. De asemenea, cafeaua este o sursă bogată de nutrienți și elemente folositoare, care pot ajuta sistemul imun.

Totul se datorează faptului că această băutură influențează pozitiv asupra sistemului imun, făcându-l mai puternic și mai sănătos.

Ea conține mulți antioxidanți și compuși fenolici, care joacă un rol important în profilaxia cancerului, îmbunătățesc funcțiile hepatice, cardiace și digestive.

Totuși, străduiți-vă să consumați cafea naturală, măcinată. Cea solubilă conține mai puțini nutrienți și mai mulți aditivi chimici.

Și încă un aspect important: cercetările pe tema bolii Parkinson arată că, pe lângă alți factori, cafeina poate fi corelată cu efectul profilactic.

4. CAFEAUA AMELIOREAZĂ DUREREA DE CAP.

Cafeina poate trata durerile de cap și migrenele. Oamenii știu că această substanță se găsește în cafea, ceai, băuturi carbogazoase și ciocolată. Dar pot să nu cunoască că ea este adăugată și în multe medicamente. Iată de ce cafeina face parte din compoziția multor analgezice tradiționale: ea le poate crește eficiența cu 40%.

Cafeina mărește efectul și rapiditatea acțiunii medicamentelor. De aceea, bucurați-vă de proprietățile stimulatoare și analgezice ale cafeinei — în cantități moderate.

5. CAFEAUA REDUCE STRESUL.

Datorită eliberării dopaminei și serotoninei, care determină buna dispoziție, cafeaua acționează ca un remediu anti-stres. O ceașcă sau doar mirosul cafelei poate calma nervii: astfel poate fi explicat riscul scăzut de depresie printre amatorii de cafea.

Consumul a 2-4 cești de cafea pe zi reduce riscul de sinucidere a femeilor și bărbaților cu 50%. Pe lângă aceasta, cafeina este unul dintre cei mai răspândiți stimulatori ai sistemului nervos central: anume stimularea lui continuă previne depresia.

Este interesant faptul că doar cafeina din cafea se caracterizează prin acest efect (comparativ cu cafeina din ceai, ciocolată și băuturi carbogazoase, care stimulează sistemul nervos central mai puțin eficient).

6. CAFEAUA ÎMBUNĂTĂȚEȘTE MEMORIA.

Cafeaua poate îmbunătăți starea de dispoziție, starea de vigilență, productivitatea și capacitatea de memorie. Aceste efecte se datorează neuromediatorilor eliberați după consumul acestei băuturi aromate.

Într-adevăr, ele sunt valabile doar pentru memoria de scurtă durată, ceea ce nu este rău, deoarece inițial toate informațiile sunt păstrate anume în memoria de scurtă durată și doar peste o oră, în anumite condiții, este transferată în memoria de lungă durată.

Uneori, când este extrem de dificil să vă concentrați, pauza de cafea poate influența în mod plăcut asupra creierului, intensificând concentrația și stimulând buna dispoziție.

Astfel, cafeaua este o băutură plăcută, care poate să vă ofere energie și să vă intensifice capacitatea de învățare și memorare.

7. CAFEAUA CONTRIBUIE LA SCĂDEREA PONDERALĂ.

Cafeaua poate să inhibe temporar pofta de mâncare și să stimuleze arderea minimă de calorii. Când scade nivelul de leptină, corpul începe să depoziteze grăsimea și, drept rezultat, vă îngrășați.

Cafeaua crește nivelul acestui hormon în organism. Acum știți de ce amatorii de cafea se îngrașă mai greu, iar antrenamentele fizice sunt mai eficiente în cazul lor: cafeina le oferă energie suplimentară în timpul lucrului și antrenamentelor.

BONUS

Dacă sunteți în căutarea unui supliment dulce pentru lapte, rețeta acestui cocktail vă este absolut necesară. El este incredibil de gingaș și revigorant. Iar dacă îl veți turna într-o sticlă, veți putea să-l luați la pachet.