Ne gasesti pe

Radio Simplu

4 alimente probiotice care stimulează imunitatea și care îmbunătățesc digestia

Dacă crezi că bacteriile sunt de fapt niște germeni ar fi bine să renunți la această idee. Bacteriile bune sau vii mai sunt cunoscute și sub denumirea de probiotice. Acestea se găsesc cu precădere în intestin și au ajuns să fie un adevărat trend.

Spre exempludoar în anul 2012 peste patru milioane de ani au folosit produse alimentare care conțin probiotice. Și totuși, ce sunt și ce fac cu adevărat probioticele? Ele, spre deosebire de alte elemente au puterea de a întări sistemul imunitar, nu îl distrug, așa cum s-ar părea la prima vedere.

Atunci când consumi produse care conțin probiotice de fapt îți ajuți organismul să funcționeze mai bine și chiar să țină piept infecților interne. Acestea sunt doar câteva dintre concluziile specialiștilor în nutriție.

Însă cercetările pe acest subiect nu s-au oprit doar aici. Așa de exemplu s-a descoperit și că probioticele pot contribui nu doar la sănătatea sistemului imunitar, dar și că rezolvă problemele care apar la nivelul sistemului respirator.

Ba chiar mai mult, pentru că probioticele pot reduce din inflamațiile organismului ele sunt foarte bune și în lupta împotriva depresiei.

Probioticele pot fi găsite și respectiv consuma sub mai multe forme, de la suplimente alimentare la produsele alimentare, cu precădere produsele lactate sau cele care fermentează.

Este foarte important să știi că în multe situații temperaturile mari pot distruge probioticele, așa că din acest motiv, unele produse alimentare pot să nu mai beneficieze de aceste elemente nutritive.

Dacă îți dorești să le introduci în alimentația ta, dar nu știi exact cum anume să o faci venim în ajutorul tău cu o listă care te va ajuta să faci din probiotice niște aliați de nădejde pentru sănătatea ta în general.

1. Chefirul

Această băutură este o reală sursă de probiotice. În plus, datorită consumului de chefir poți să scapi și de diaree, dar și de constipație și nu numai. Vestea bună este că chefirul nu conține numai probiotice, dar și calciu și alte substanțe nutritive.

2. Iaurtul grecesc

Exact ca chefirul, și acest produs conține atât o cantitate mare de probotice cât și una de vitamine sau de minerale necesare funcționării optime a organismului.

Poți mânca iaurt grecesc mai ales dimineața ca o gustare sănătoasă și rapidă, alături de niște fructe proaspete.

3. Varza acră

Așa cum am menționat mai devreme, și produsele care fermentează rreprezintă o bună sursă de probiotice. În această listă intră desigur și varza acră.

Pe lângă toate beneficiile pe care le are pentru sistemul digestiv, datorită probioticelor, varza acră mai este bună și pentru întărirea sistemului imunitar, pentru că ajută bolnavii să se trateze de gripă.

În plus, spre deosebire de produsele enumerate anterior, varza are proprietăți anticancerigene. Chiar dacă nu pare așa, și varza acră, ca cea proaspătă poate fi foarte ușor inclusă în meniuri, de la un preparat independent până la sandvișuri și nu numai.

4. Murăturile proaspete

La fel ca și în cazul verzei acre, și murăturile sunt o sursă bună de probiotice, dar și de alte elemente foarte nutritive. În această situație contează mult să alegi variantele proaspete, nu pe cele ținute în conserve.

De asemenea, pentru cei mai curajoși o altîă variantă poate fi și sucul murpturilor, care este la fel de sănătos.