Ne gasesti pe

Radio Simplu

Câte kilograme e bine să ai

Dacă nu ştii cât ar trebui să cântăreşti pentru a arăta bine, tabelul de mai jos îţi va fi de mare folos. Tot ce ai de făcut este să ştii înălţimea pe care o ai şi să te uiţi în dreapta pentru a vedea câte kilograme trebuie să ai.

Cu siguranţă te-ai întrebat de multe ori care ar trebui să fie greutatea ta în funcţie de înălţime. Probabil ţi-ai calculat indicele de masă corporală şi necesarul zilnic de calorii, dar nu găseşti pe niciunde un tabel clar care să conţină numărul de kilograme indicate în conformitate cu înălţimea pe care o ai.

Ei bine, noi am realizat un astfel de tabel şi te invităm să îl consulţi, pentru a şti dacă te încadrezi în limitele normale ori dacă ai nevoie de o cură de slăbire.

Obezitatea este principala cauză a numeroase maladii cu care se confruntă omenirea, iar studiile arată că inclusiv pierderea a doar 4-5 kilograme îmbunătăţeşte semnificativ nivelul de colesterol şi valorile tensiunii arteriale. Ţine minte că obezitatea creşte riscul de boli de inimă, diabet de tip 2, hipertensiune arterială şi osteoartrită!

Greutatea sănătoasă este un punct la care organismul se simte foarte bine. Dacă veți trece de acest punct, atunci apar probleme de sănătate: dureri de inimă, articulații, dezechilibru hormonal, apariția diabetului de tip II.

O cercetare recentă a demonstrat că femeile cântăresc cu aproximativ 6 kg mai mult decât cu 22 de ani în urmă. Indicii greutății ideale, de asemenea, s-au schimbat. Această cifră este cu 5 kg mai mult.

Iata cateva secrete care te ajuta sa iti mentii greutatea normala:

1. Daca poti sa iti atingi degetele de la picioare, ai o greutate normala. In momentul in care grasimea corporala te impiedica sa faci activitati simple, normale, este un semnal important ca trebuie sa slabesti.

2. Trebuie sa mananci la ore fixe ori sa iti faci tu propriul program pe care sa il respecti. Daca muncesti foarte mult, acumulezi stres, iar problemele care se acumuleaza in timp duc la un regim alimentar nesanatos.

Trebuie sa fii constient de faptul ca daca iti impui sa faci o pauza de masa chiar si daca muncesti non-stop, va fi mai bine pentru organismul tau.

3. Daca ai senzatia ca ti-e foame, asteapta macar 15-20 de minute inainte de a manca. E posibil sa fie un moft de-al creierului tau pe care trebuie sa il stapanesti daca nu vrei sa te ingrasi.

4. Nu ii lasa pe ceilalti sa te influenteze cand vine vorba de mancat. Da, este foarte dificil sa refuzi pe cineva cand iti ofera ciocolata sau chipsuri, insa gandeste-te de doua ori daca ai nevoie cu adevarat sa consumi asta.