Elevii au susținut proba la Limba și literatura română la bacalureat. Unii dintre ei nu s-au descurcat prea bine, dar oricum nu îi interesa să ia examenul.
Peste 43 de mii de tineri au dat examenul de bacalaureat în a doua sesiune. Unii dintre ei nu au luat examenul din prima, iar alții nici nu s-au obosit să se prezinte, fiind prea ocupați să își petreacă vacanța de vară la mare, alături de prieteni.
După proba la Limba și Literatura Română, elevii de la Liceul Tehnologic ″Traian Vuia″ din Capitală nu au ieșit prea siguri pe ceea ce au scris pe foaie, motivând că nu le-au venit idei sau nu și-au amintit ce au învățat. Cu toate acestea, niciunul dintre ei nu părea afectat de gândul că ar putea să nu ia notă de trecere. O adolescentă chiar s-a unduit pe ritmuri de manele, deși a recunoscut că nu prea a scris.
Reporter: Ce subiecte au fost?
Băiat: Ei, Rebreanu şi ca de obicei cu întrebări cu alea.
Băiat: “Am învăţat, dar nu mi-am adus aminte bine: Rebreanu sau Călinescu şi la subiectul al doilea m-am descurcat la comentarea unei poezii”, a fost discuția dintre un report de la un buletin de știri și unul dintre elevii caer și-au încercat norocul în această sesiune.
„Nu m-am înscris în prima sesiune de Bac, că am avut o problemă. Am fost la mare şi am venit acum. Mai ales pentru mama, pentru ea am venit să dau, că eu n-am vrut”, a spus tânăra care dansa pe manele în fața liceului. „Am fost plecat, am fost mai mult la mare la munte. Mie nu-mi pasă dacă trec Bac-ul”, a spus un alt tânăr.
Mulți dintre candidați au planuri mari. Vor să se apuce de afaceri sau să se plece în străinătate să facă bani.
Ce spun sociologii
„Modelele pe care le avem sunt mai degrabă unele care au reuşit să facă bani, nu contează cum. Pe de altă parte aceşti copii sunt simbolul eşecului sistemului educational românesc. De multe ori îi blamăm că nu pot, nu vor, dar de multe ori ceea ce ei urmează e o pseudo-şcoală. Sunt mulţi copii care au o traictorie slabă din clasa 1, şi traictoria nu e generată de capacitatea lor intelectuală ci mai degrabă de calitatea pe care ei o primesc în şcoală, multe şcoli pregătindu-i să eşueze, nu să evolueze”, a spus sociologul Gelu Duminincă, pentru același buletin de știri.