Un lucru este cert, majorarea salariului minim poate duce la creșterea amenzilor de circulație în 2020. Acest lucru este posibil deoarece amenzile se calculează ca fiind o zecime din salariul minim brut pe economie.
„Decizia va fi luată după consultarea partenerilor sociali, a patronatelor şi sindicatelor, iar obiectivul Guvernului este ca acest proiect de hotărâre să fie înaintat în dezbatere Guvernului pentru a fi finalizat şi adoptat până la sfârşitul lunii noiembrie”, a spus Dancă.
Pentru a nu afecta profitul companiilor, care nu pot susține suplimentarea cu forță de muncă, Danca a anunțat că vor face o analiză amănunțită pentru evitarea acestei probleme.
„Principalele direcţii pentru stabilirea salariului minim pentru 2020 vor avea în vedere o serie de indicatori obiectivi legaţi de activitatea economică, care pe de o parte să răspundă nevoii de a creşte salariul minim şi puterea de cumpărare, iar pe de altă parte să nu majoreze costurile din mediul privat”, potrivit lui Dancă.
De la 1 ianuarie 2020, salariul minim brut ar urma să fie majorat cu 182 lei, la 2.262 de lei pentru angajații cu calificări scăzute şi medii şi cu 270 lei la 2.620 de lei pentru cei cu studii superioare, potrivit propunerii PSD. Dacă guvernul Orban merge pe aceeași aceeași variantă, punctul de amendă va crește de la 135 de lei, cât este în prezent, la 226 de lei, ceea ce înseamnă că amenzile de circulație vor crește cu aproape 56%.
În 2020, punctul de amendă ar urma să crească de la 145 lei, la 208. Pentru a rămâne la aceeași valoare și în 2020, guvernul Orban va trebui să dea o nouă ordonanță de urgență pentru înghețarea punctului de amendă la nivelul din 2017.