Ne gasesti pe

Radio Simplu

Alimentele care stimulează producerea de colagen

Pe măsură ce îmbătrânim, organismul nostru produce tot mai puțin colagen, o substanță esențială pentru o piele tânără și frumoasă. Vezi ce alimente poți consuma, pentru a stimula producerea de colagen.

Colagenul este situat sub epidermă și reprezintă baza țesutului ce sprijină structura pielii. Nu doar vârsta duce la scăderea nivelului de colagen, ci și soarele, radicalii liberi, fumul de țigară sau poluarea.

Organismul produce mereu colagen, pentru a repara celulele stricate, dar în jurul vârstei de 35 de ani, nivelul acestei substanțe, dar și calitatea ei, încep să scadă. Sunt numeroase creme pe bază de colagen, dar poți stimula producția de colagen incluzând în dietă anumite alimente.

Colagenul este o substanță esențială pentru sănătatea pielii, pentru un aspect tânăr şi frumos! Organismul nostru produce tot mai puțin colagen, pe măsură ce înaintăm în vârstă… Colagenul este situat sub epidermă și reprezintă baza țesuturilor ce sprijină structura pielii şi a organelor..

Soarele, radicalii liberi, fumul de țigară sau poluarea contribuie, de asemenea, la scăderea nivelului de collagen. Pentru a “repara” celulele stricate, organismul produce tot timpul colagen, dar în jurul vârstei de 35 de ani, nivelul acestei substanțe și calitatea ei încep să scadă.

Pe piaţă sunt numeroase creme şi produse pe bază de colagen, dar acestea nu pot face minuni. Putem stimula producția de collagen a organismului nostru, cu un stil de viaţă sănătos, incluzând în dietă anumite alimente.

Iată care sunt acestea:

Ceai alb

Cercetătorii au constatat că ceaiul alb protejează proteinele pielii, în special colagenul. În plus, reduce activitatea enzimelor ce distrug colagenul și duc la apariția ridurilor.

Citrice

Sunt bogate în vitamina C și pot transforma anumiți aminoacizi în colagen.

Legume verzi

Legumele verzi, precum verdeţurile de primăvară, broccoli – leguma femeilor, spanacul ori varza kale, sunt bogate în vitamina C și cresc producția de colagen. Vitamina C are proprietăți antioxidante ce stabilizează enzimele ce pot distruge colagenul.

Legume portocalii

Legumele portocalii, precum morcovii sau cartofii dulci, regenerează pielea, datorită vitaminei A pe care o conțin.

Legume roșii

Roșiile, ardeii roșii și sfecla roșie conțin un antioxidant natural, ce protejează pielea de ultraviolete și contribuie la creşterea nivelului de colagen.

Proteine

Proteinele din ouă sunt bogate în colagen și sprijină producția naturală a acestei substanțe.

Consumul de nucifere are acelaşi rol.

Soia

Soia conține genisteină, o substanță ce acționează ca un antioxidant și stimulează producția de collagen.

Ulei de peşte pur

Celulele pielii sunt înconjurate de o membrană grasă, ce le protejează. Atunci când sunt sănătoase, sunt capabile să susțină structura pielii.

Peştele este bogat în Omega 3, iar beneficiile consumului de ulei sunt nenumărate pentru sănătate, în special a ţesuturilor organelor interne. Peștele, precum tonul și somonul, întărește celulele, pentru că este bogat în omega 3.

Celulele pielii sunt înconjurate de o membrană grasă, ce le protejează, iar când sunt sănătoase, sunt capabile să susțină structura pielii.

Fructe de pădure

Fructele de pădure sunt bogate în antioxidanți care sporesc producția de colagen în organism și contribuie la crearea de noi celule sănătoase.