Radio Simplu

Dormi ca un prunc! – 4 trucuri simple și eficiente care te scapă de problemele sâcâitoare de somn

Te trezești obosit pentru că nu ai reușit să adormi noaptea din cauza gândurilor care te macină constant? Iată 4 sfaturi simple pe care trebuie să le încerci dacă vrei să-ți găsești liniștea interioară și să reușești să te odihnești pe timpul nopții:

 

1. Ai mereu picioarele calde și aerisește bine camera în care dormi

Conform unor studii, dacă îți menții picioarele calde vei reuși să adormi mai repede. Poți face asta dacă îți pui încă o pereche de șosete. Cei care poartă șosete nu au nevoie să se acopere cu două straturi de pături pentru că nu au loc schimbări bruște de temperatură în timpul nopții, așa că nu se trezesc brusc.

O persoană se simte extrem de bine și de relaxată într-o camera aerisită corespunzător. Nu vă veți mai întoarce pe toate părțile în pat, nu veți mai avea coșmaruri și disconfortul va dispărea și veți reuși să aveți un somn sănătos și liniștit.

 

2. Pregătește-te corespunzător pentru somn

Există un sistem unic de pregătire pentru somn care te ajută să recuperezi energia pe timpul nopții și să te simți revigorat a doua zi. Tot ce trebuie să faci e să limitezi numărul activităților care te pot opri să te odihnești corespunzător.

Rețeta e simplă: nu bea cafeină cu 10 ore înainte de culcare, cu 3 ore înainte nu consuma alcool sau mâncare, cu 2 ore înainte nu te ocupa de treburi pentru serviciu, cu 1 oră înainte citește doar, nu mai folosi telefonul sau laptopul și trezește-te dimineața imediat ce sună alarma. După 21 de zile în care încerci formula aceasta, te vei obișnui cu ea și va face parte din rutina ta zilnică.

 

3. Găsește poziția ideală de dormit

Simți că ți-au amorțit mâinile și picioarele dimineața, ai dureri de spate sau de gât și ai o față umflată dimineață? E timpul să schimbi poziția în care dormi. Doctorii consideră dormitul pe partea stângă ca fiind poziția cea mai indicată pentru somn. Îmbunătățește circulația sângelui și funcționarea sistemului digestiv.

Încearcă măcar să menții curbarea naturală a coloanei tale vertebrale. Folosește o pernă ca să elimini tensiunea din genunchi și din alte părți ale corpului.

 

4. Consumă melatonină

Melatonina este hormonul somnului care echilibrează bioritmul oamenilor. O lipsă constantă a acestui hormon poate duce la apariția insomniei. Obiceiurile greșite pot avea un impact negativ asupra producerii melatoninei de către corpul nostru, substanță care încetinește și procesul de îmbătrânire.

Ca să evitați lipsa de melatonină din organism, consumați alimente bogate în triptofan cum ar fi bananele, curcanul, brânza, nucile și semințele. E nevoie să cereți sfatul unui medic înainte de a lua melatonină sub formă de pastile.

loading...

Add comment