Radio Simplu

9 obiceiuri care te vor ajuta să rămâi atrăgător și sănătos fără niciun efort prea mare

Poți găsi un milion de sfaturi pe internet despre cum să rămâi sănătos și atractiv: numără calorii, fă o mulțime de sporturi, mănâncă mai puțin și așa mai departe. Dar oamenii de știință au un punct de vedere diferit, iată câteva sfaturi dovedite științific pentru a te ajuta să rămâi sănătos cu cel mai mic efort.

 

1. Nu mai număra caloriile

O calitate ridicată a alimentelor este mai importantă decât caloriile. Un studiu desfășurat pe 20 de ani a arătat că alimentele procesate și băuturile zaharoase determină cel mai mare câștig în greutate. Așadar, nu te mai chinui să afli cât de multe calorii există în alimentele tale, ci cât de sănătoase sunt acestea.

 

2. Umple-ți pe jumătate farfuria cu legume

Fructele și legumele sunt surse de fibre, apă și microelemente utile. Cercetările au arătat că dacă pui pe farfurie o mulțime de legume și fructe, sănătatea ta se îmbunătățește. Același lucru este valabil și pentru supermarketuri: dacă jumătate din coșul tău de cumpărături este plin de fructe și legume, ești la jumătatea drumului de a fi sănătos.

 

3. Mănâncă ce vrei și când vrei

Uneori încercăm să evităm produsele noastre preferate pentru o vreme, dar nu putem să facem asta pentru totdeauna și mai apoi mâncăm mult și câștigăm în greutate.

Pentru a rămâne mereu puternici și sănătoși, trebuie să mâncăm ceea ce dorim și să ne bucurăm de fiecare mușcătură fără să ne simțim vinovați. Elimină interdicția de a nu te gândi mereu la mâncarea preferată.

 

4. Folosește regula celor două mușcăături

Dacă chiar vrei să mănânci ceva foarte nesănătos, înșală-ți creierul: ia o mușcătură, bea un pahar cu apă și apoi mușcă din nou; senzația de sațietate va apărea mult mai repede.

 

5. Începe-ți ziua cu proteine

Alimentele bogate în proteine ​​reduc nivelurile „hormonului de foame” – ghrelin. De aceea ouăle, pieptul de pui și iaurtul grecesc te pot ajuta să te simți plin până la prânz cu mult mai multă eficiență decât un mic dejun cu carbohidrați.

 

6. Mergi două minte la câte o oră care trece

Dacă trebuie să stai jos în timpul muncii, fă o regulă pentru a merge 1-2 minute la fiecare oră pe care o petreci stând jos.

Poți găsi întotdeauna un motiv să vizitezi un departament diferit, să mergi la etajul de mai sus sau să ieși afară pentru un minut. Acest lucru te va ajuta să rămâi activ toată ziua.

 

7. Nu mânca gustări din pungi sau pachete

Poți mânca rapid o cantitate mare de chipsuri,fursecuri sau bomboane dintr-o pungă mare în 5 minute. Pune-ți gustările pe o farfurie sau sortează-le în pungi mai mici: acest lucru te va ajuta să controlezi cât ai mâncat și când este timpul să te oprești.

 

8. Folosește regula de 10 minute

Această regulă funcționează pentru orice obicei bun. Dacă dorești să te culci mai devreme, mergi la culcare cu 10 minute înainte de planul tău inițial. Dacă dorești să faci yoga, dar nu poți găsi timp liber, începe cu 10 minute pe zi.

 

9. Alege porții de mâncare mai mari

Un profesor din Pennsylvania a efectuat un studiu și a ajuns la această concluzie: porțiile mari de alimente sau mesele care conțin o mulțime de apă sunt o modalitate excelentă de a nu mânca prea mult.

Un castron mare de salată va umple stomacul mult mai repede decât o mână de alune sau nuci, ceea ce te va face să te simți plin.

loading...

Add comment