Radio Simplu

5 reguli japoneze pentru cei care vor să fie mai puternici și mai sănătoși

Inginerul japonez și profesorul de aikido, Katsuzo Nishi a fost un băiat foarte slab și doctorii i-au spus părinților lui că va muri înainte de a împlini 20 de ani. Pentru a-și îmbunătăți sănătatea, părinții l-au trimis la o mănăstire budistă. El a petrecut 3 ani acolo învățând tehnici de meditație și tehnici de spionaj.

Încă în căutarea altor modalități de a-și îmbunătăți sănătatea, Katsuzo a citit o mulțime de cărți contemporane scrise de medici moderni, precum și tratate antice despre medicina estică și europeană.

Rezultatul a fost că a ajuns să-și scrie propria sa lucrare în care își expunea propriul sistem de întărire a corpului. Cartea a fost publicată în 1927, când autorul avea 44 de ani.

 

1. Un spate întărit

După cum știm cu toții, curbura spatelui poate provoca diverse probleme pentru organele interne. De aceea este foarte important să îți controlezi postura toată ziua și chiar și noaptea.

Katsuzo susține că menținerea unei coloane drepte îți permite să ai o înălțime de 2 cm și are un efect benefic atât asupra funcționării organelor digestive cât și asupra sistemului circulator.

 

2. Un suport tare în schimbul unei perne moi

Japonezii cred că scolioza gâtului este una dintre primele indicii că viața unei persoane va fi scurtată. Și în timp ce ne putem controla poziția capului în timpul zilei, este mai greu să o facem noaptea.

De aceea, Katsuzo recomandă obținerea unei perne solide sau a unei role și plasarea vertebrelor 3 și 4 ale gâtului pe ea. La început, o astfel de rolă va cauza un anumit disconfort și de aceea o poți împacheta în câteva straturi de țesătură și apoi le poți îndepărta unul câte unul.

 

3. Exercițiul peștișorului de aur

– Stai întins pe o suprafață tare.

– Întinde-ți mâinile în sus.

– Așază-ți tălpile perpendicular pe podea.

– Împinge talpa stângă și mâna stângă, fără a le îndepărta de pe podea. Repetă aceleași acțiuni pentru talpa și mâna dreaptă timp de două minute.

– Pune-ți mâinile strânse sub gât, încrucișându-le în dreptul vertebrelor a 3-a și a 4-a. Adu-ți picioarele împreună și îți desfă-ți ușor labele picioarelor în lateral. Mișcă-ți picioarele la stânga și la dreapta pentru a-ți tensiona corpul. Repetă exercițiul timp de două minute.

 

4. Îmbunătățirea circulației capilare

– Întinde-te pe o suprafață tare și plată.

– Pune-ți o rolă solidă sub vertebrele 3 și 4 ale gâtului.

– Ridică-ți picioarele și brațele, îndoaie ușor coatele și genunchii și relaxează-te.

– Scutură-ți brațele și picioarele. Repetă acest exercițiu timp de 1-3 minute.

 

5. Apropierea palmelor și picioarelor

Poziția inițială: stai întins pe o suprafață tare și plană și pune o rolă solidă sub vertebrele 3 și 4 ale gâtului. Îndoaie-ți genunchii fără a-i îndepărta de pe podea și apropie-ți tălpile picioarelor. Repetă exercițiul de 10 ori.

– Alătură-ți palmele împreună perpendicular pe corpul tău și apasă vârfurile degetelor celor două mâini împreună. Repetă aceleași acțiuni, dar de această dată apasă ambele palme. Ține-ți palmele presate împreună, ridică-ți mâinile și apoi plasează-le înapoi pe plexul  solar.

– Pune-ți palmele (în timp ce sunt încă unite) în spatele capului, fără a schimba poziția. Apoi pune-le înapoi pe plexul dvs. solar.

– Pune-ți palmele (în timp ce acestea sunt încă unite) înapoi pe plexul solar și mută-le spre picioare. Mută-ți mâinile înainte și înapoi de la piept până la zona inghinală de 10 ori.

– Pune-ți mâinile înapoi pe plexul solar, ridică-ți palmele și începe să îți miști picioarele înainte și înapoi, menținând tălpile împreună.

 

loading...

Add comment