Radio Simplu

5 motive neaşteptate pentru care nu reuşeşti să scapi de kilogramele în plus

Dacă ai încercat să urmezi tot felul de diete, inclusiv cele bazate exclusiv pe hrană lichidă şi numeri fiecare calorie pe care o consumi, toate acestea fără succes, atunci trebuie să te gândeşti că aceste tehnici nu sunt atât de folositoare.

Iată o listă cu 5 dintre cele mai frecvente greşeli pe care le facem conştient atunci când vrem să slăbim şi ajungem întotdeauna de unde am plecat:

 

1. Mănânci proteinele şi carbohidraţii separat

Unele persoane susţin teoria conform căreia mâncarea putrezeşte în stomac dacă nu consumăm proteinele separat de carbohidraţi. Principiile anatomiei contrazic însă această teorie pentru că nivelul de aciditate din stomac face imposibilă putrezirea mâncării. Vei avea probleme cu stomacul dacă alegi să le consumi separat şi nu vrei reuşi nici să slăbeşti.

 

2. Nu foloseşti cuţitul la masă

Creierul are nevoie de 20 de minute pentru a-şi da seama că a mâncat ceva şi să estimeze cât de plin este stomacul. De obicei, consumăm o cantitate mare de mâncare în aceste 20 de minute, aşa că sunt trimise semnale la creier că am mâncat prea mult. Taie mâncarea în bucăţi mici cu ajutorul cuţitului. Dacă mănânci mai încet, vei avea o digestie mai bună şi vei avea impresia că ai mâncat mai mult.

 

3. Mănânci prea multă mâncare sănătoasă

Dacă ai impresia că poţi sta fără grijă în privinţa kilogramelor în plus dacă mănânci doar salate, peşte înăbuşit şi fructe proaspete, te înşeli amarnic. O lingură cu ulei de măsline conţine 150 de calorii, care se găsesc şi într-o jumătate de avocado. Dacă adaugi o roşie, un castravete şi seminţe de dovleac în salată, vei avea o cină cu 500 de calorii.

Dacă mănânci prea mult, indiferent că sunt dulciuri sau legume, dimensiunea taliei tale va avea de suferit. Mărimea porţilor e cea care face diferenţa.

 

4. Ţii diete de detoxifiere

Sucurile proaspete şi smoothie-urile sunt folositoare, dar nu în cazul în care sunt singurele alimente pe care le consumi. Corpul tău pierde apă şi masă musculară, în loc de grăsime. Înlocuieşte sucurile cu legume şi fructe.

 

5. Numeri caloriile

Numărul de calorii dintr-un produs este scris de obicei pe etichetă. Cu toate acestea, nimeni nu poate număra exact caloriile pe care le digeră sau le arde într-o zi, aşa că acest lucru nu te va ajuta prea mult să slăbeşti. Când alegi un produs, fii atent la cât de multe vitamine şi micronutrienţi conţine. O mână de migdale va fi mai sănătoasă decât un baton de ciocolată chiar dacă ambele conţin 300 de calorii.

loading...

Add comment