Radio Simplu

4 obiceiuri zilnice la care este indicat să renunți cât mai repede posibil

Abia aștepți să bei o cafea caldă și aromată în fiecare dimineață? Nu poți viziona un film fără să ai la  îndemână niște popcorn sărate? Dacă răspunsul tău este da, atunci poți fi siguri că nu ești singurul.

Există o convingere comună că durează 21 de zile pentru a se forma un obicei, dar Philippa Lally și colegii ei de la University College din Londra au demonstrat că o medie de 66 de zile este necesară pentru a transforma o acțiune pe care o faci într-una la care să nu te mai gândești și să o faci involuntar.

Eliminarea unui obicei deja format poate dura mult mai mult, dar merită să te gândești care dintre obiceiurile tale sunt sănătoase și care poate fi dăunătoare.

 

1. Nu îți pune picioarele pe bordul mașinii

Pasagerilor le place să stea astfel deoarece se simt cel mai confortabili. În multe filme, cele mai tari personaje sunt adesea filmate așezate pe scaunul din față al mașinii, cu picioarele sus pe bord. Realitatea este că această poziție este foarte periculoasă.

În afară de faptul că este o poziție groaznică de a fi în timpul unui accident de mașină, există și un rău mai mic de care trebuie să fii conștient – frânarea. Ținându-ți picioarelor în sus la nivelul feței înseamnă că fața ta îți va lovi genunchii dacă mașina se oprește brusc.

Coliziunea maxilarului și a genunchilor poate duce la fracturi osoase și o perioadă de recuperare extrem de lungă și dificilă. De aceea este mai bine să uiți acest obicei și să te așezi confortabil cu spatele pe scaun, cu genunchii îndoiți în fața ta și cu centura de siguranță pe piept.

 

2. Nu atârna prosoapele umede în agățătoare la baie și nu da perdeaua de duș într-o parte

Este aproape o mișcare involuntară de a trage perdea de duș după un duș pentru a se usca și să agăți prosopul umed. Din nefericire, acest obicei este destul de nesanitar.

Bacteriile se pot extinde cu ușurință în cutele umede ale prosopului, iar mucegaiul poate crește în pliurile perdelei de duș strânse într-o parte.

De aceea este mai bine să lași prosoapele umede să se usuce și să lași întinsă  perdeaua de duș până când se usucă.

 

3. Nu bea cafea pe stomacul gol

Mulți dintre noi ne începem ziua prin a merge la bucătărie și a face o ceașcă de cafea înainte de a ajunge la orice altceva; acesta este un obicei foarte comun în întreaga lume. Există o singură problemă – majoritatea dintre noi beau o ceașcă de cafea pe stomacul gol.

În ciuda faptului că are avantaje, cafeaua are și unele dezavantaje. Unul dintre ele este că dacă bei cafea pe stomacul gol, poate provoca arsuri la stomac și probleme de digestie. Când îți este foame și te gândești la mâncare, stomacul începe să elibereze acidul gastric.

Când bei cafea, are același efect asupra stomacului, cu excepția faptului că alimentele solide nu urmează să ajungă în stomac. Acest lucru duce la eliberarea de acid gastric care poate deteriora mucoasa stomacului. Specialiștii recomandă consumul de cafea numai după micul dejun sau în mijlocul zilei.

 

4. Nu mânca popcorn

Cine nu iubește o pungă mare de popcorn sărat în fața marelui ecran? Este o tradiție îndelungată de a cumpăra niște suc și niște popcorn și să urmărești un film. Dar acesta este un obicei destul de dăunător; vestea bună este că nu este atât de greu să renunți la el.

Stomatologii spun că popcornul îți poate deteriora dinții. Particulele mici de popcorn se blochează între dinți și sunt foarte greu de eliminat, chiar și cu îngrijire regulată. Un alt lucru care trebuie luat în considerare este că popcornul de cinema este foarte bogat în grăsimi.

loading...

Add comment