Radio Simplu

Descoperă orele ideale pentru activitățile tale zilnice în funcție de vârsta ta

Se pare că există un moment ideal pentru tot, chiar și pentru alegerea noului tău parfum. Dar deoarece ceasul tău biologic se schimbă pe măsură ce îmbătrânești, noi te invităm să afli momentul potrivit pentru a-ți desfășura fiecare activitate zilnică în funcție de vârsta pe care o ai.

 

1. Trezirea

La 20 de ani:

9:30 AM: Când orexinul (hormonul de veghe) nu depășește melatonina (hormonul de somn) până dimineața.

La 30 de ani:

8:10: Ceasul tău biologic începe toate procesele mai devreme pentru a maximiza timpul pe care îl ai.

La 40 de ani:

7:50 AM: Ciclul de veghe „câștigă” în fața ciclului de somn mult mai devreme când ai 40 de ani.

La 50 de ani:

7:00: La această vârstă, timpul petrecut în faza de somn adânc scade.

La 60 de ani:

6:30 AM: Corpul tău știe cel mai bine când vine vorba de efectele benefice ale luminii solare, așa că se trezește devreme, la fel cum ai făcut-o când erai copil.

 

2. Micul dejun

La 20 de ani:

10:00 AM: Tinerii de multe ori sar peste micul dejun doar pentru că nu se simt flămânzi în acele momente. Problema este că până la două ore după trezire ei se află într-o stare de „inerție de somn”; o cafea este mereu binevenită.

La 30 de ani:

8:40: Cel mai bine este să evitați alimentele zaharoase sau amidonoase.

La 40 de ani:

8:20 AM: O masă bogată în fibră te va face să te simți mai plin.

La 50 de ani:

7:30 AM: Metabolismul tău încetinește cu aproximativ 5% pentru fiecare deceniu după ce ai împlinit 40 de ani, deci este momentul potrivit pentru realimentare.

La 60 de ani:

7:00 AM: Afinele îți oferă o bună parte din energie fără a adăuga prea multe calorii.

 

3. Începutul muncii

La 20 de ani:

12:00 PM: La această vârstă, creierul începe să fie productiv la prânz… deși șefului tău nu-i va plăcea foarte mult ideea.

La 30 de ani:

10:40: La miezul nopții, nivelul cortizolului atinge apogeul natural și îți dă un impuls de vigilență.

La 40 de ani:

10:20: Când a trecut destul timp pentru ca inerția de somn să dispară.

La 50 de ani:

9:30: Nivelul tău de vigilență și concentrare sunt la apogeu.

La 60 de ani:

9:00 AM: Conexiunile din creier sunt cele mai active.

 

4. Prânzul

La 20 de ani:

3:30 PM: După ce ai început ziua atât de târziu, acesta este exact momentul în care ai nevoie de combustibil pentru a-ți menține concentrarea.

La 30 de ani:

2:10 PM: Dacă alimentele sunt amânate până în acest moment, corpul tăuă va începe să utilizeze rezervele sale de glucoză și acest lucru poate provoca iritații.

La 40 de ani:

1:50 PM: Mâncarea în acest moment ajută la combaterea crizei energetice care apare la mijlocul după-amiezii.

La 50 de ani:

1:00 PM: La această vârstă, este mai bine să ai mâncare mai multă în acest moment și nu mai târziu noaptea.

La 60 de ani:

12:30 PM: Papilele tale gustative sunt mai sensibile între orele 11:00 și 1:00.

 

5. Somnul de după amiază

La 30 de ani:

3:40 PM: După amiaza este momentul perfect pentru a-ți recupera energia luând o pauză de 20 de minute.

La 30, 40 și 50 de ani:

2:00 PM: După ce ai luat masa, s-ar putea să te simți puțin obosit. Când ai 60 de ani, experții recomandă să tragi un pui de somn numai dacă ești într-adevăr obosit.

loading...

Add comment

Follow us

Don't be shy, get in touch. We love meeting interesting people and making new friends.

%d bloggers like this: