Radio Simplu

8 greșeli pe care le faci și te împiedică să te trezești devreme

Atenție, toți cei care sunteți precum niște bufnițe! V-ați dorit vreodată să fiți o persoană matinală, dar pur și simplu parcă patul vă trage înapoi atunci când vă sună alarma? Ei bine, dacă răspunsul este da, atunci nu trebuie să treceți peste acest articol creat special pentru voi.

 

Mulți dintre noi avem această problemă cu diminețile care ni se par niște momente de groază și de aceea am ajuns la concluzia că trebuie să găsim niște trucuri și sfaturi care să ne ajute să trecem cu bine peste această stare de somnolență care pare să nu ne lase în pace în nicio dimineață.

 

Tot ceea ce trebuie să faci tu este să te relaxezi și să citești ceea ce urmează să îți prezentăm. Lista de mai jos va veni în ajutorul tău dacă vei binevoi să respecți sfaturile de mai jos și să eviți obiceiurile proaste care cel mai probabil există și în rutina ta zilnică.

 

1. Apeși pe butonul de amânare a alarmei de mult prea multe ori

Dacă îți sună alarma, te trezești și te hotărăști să mai dormi încă 5 minute, acest obicei repetându-se de câteva ori pe parcursul unei dimineți nu este un lucru prea util. Setează o singură alarmă și trezește-te când ea sună, încercând să continui să faci asta în fiecare zi.

 

2. Este prea multă lumină aici!

Prea multă lumină în dormitorul tău îți poate reduce nivelurile de melatoniă, hormon ce te ajută să adormi. Așa că acum este cazul să pui telefonul deoparte deoarece lumina lui te va ține treaz toată noaptea; pur și simplu nu trebuie să mai iei în seama nicio notificare pe care o primești.

 

3. Mănânci multe dulciuri înainte să adormi

Chiar trebuie să îți mai spun că asta este o idee foarte proastă? Dacă mănânci foarte multe dulciuri înainte de culcare nu te vei ajuta pe tine însuți să adormi și cu siguranță vei simți efectele dimineața. Și să știi că același lucru funcționează și cu cafeaua, așa că renunță la ea.

 

4. Dormi mult pe parcursul weekend-ului

Dacă ajungi să dormi de două ori mai mult pe parcursul weekend-ului decât o faci în timpul săptămânii, atunci îți faci singur mai mult rău decât bine. Da, cu toții vrem să dormim mai mult atunci când avem ocazia, dar este mai bine să avem un program regulat de somn.

 

5. Faci un duș fierbinte înainte să dormi

Cei mai mulți oameni faci dușuri fierbinți sau băi înainte de culcare, dar acest lucru nu este indicat absolut deloc. Când ești gata să adormi, temperatura corpului tău scade; dacă faci un duș fierbinte poți să deranjezi acest proces și astfel îți vei ține corpul treaz de-a binelea.

 

6. Nu îți respecți programul de somn

Dacă te culci la ore diferite în fiecare noapte, atunci corpul tău nu va înțelege ce se întâmplă și nu se va putea echilibra și intra într-un ritm. Încearcă să te trezești și să dormi la aceleași ore în fiecare zi și vei vedea că îți va fi mult mai ușor să te ridici din pat dimineața.

 

7. Nu iei micul dejun

Micul dejun te ajută să te trezești și îți activează întregul metabolism. Prea mult timp între mesele principale îți poate mări nivelurile de hormoni de stres, acest stres nelăsându-te să dormi deloc. Așa că nu sări niciodată peste micul dejun deoarece nu vei putea să te trezești complet.

 

8. Camera ta este dezordonată

O cameră dezordonată îți va aminti de toate lucrurile pe care trebuia să le faci în ziua respectivă și pe care totuși nu le-ai făcut. Pe de altă parte, o cameră organizată te va face să te simți cu toate obiectivele puse la punct și te va ajuta să adormi mult mai ușor.

loading...

Add comment

Follow us

Don't be shy, get in touch. We love meeting interesting people and making new friends.

%d bloggers like this: