Radio Simplu

6 semne ale deficienței de vitamine pe care le poți observa pe fața ta

Problema deficienței de vitamine devine din ce în ce mai relevantă în ziua de astăzi deoarece rutina vieții de zi cu zi ne face pe cei mai mulți să nu mâncăm sănătos, să ne supra solicităm și să uităm să avem grijă de corpurile noastre.

 

Mai ales în perioada în care anotimpurile se schimbă, organismele noastre sunt mult mai predispuse la îmbolnăvire deoarece sistemele noastre imunitare nu sunt atât de puternice în acest timp și de aceea este important să fim atenți la deficiența de vitamine.

 

De cele mai multe ori, corpul nostru este cel mai bun doctor deoarece el ne spune prin intermediul anumitor indici dacă este ceva în neregulă cu el. Tot ceea ce trebuie să facem este să fim atenți la aceste semnale pe care el ni le transmite.

 

Bineînțeles, acest lucru se aplică și la deficiența de vitamine care este cel mai bine evidențiată la nivelul feței fiecăruia dintre noi. Dacă și tu observi semnele de mai jos, atunci ar trebui să știi că este necesar să iei niște suplimente cu vitamine.

 

1. O piele foarte palidă

Puține persoane își pot întreține sau pot avea la sfârșitul iernii un bronz constant. Dar dacă pielea ta a devenit mult mai palidă decât obișnuia să fie în trecut în mod normal, atunci acesta este un semn că duci lipsă de vitamina B12.

 

Fără aceasta, noi ne simțim obosiți și fără chef de viață. Pentru a reveni și îmbunătăți nivelul corect al acestei vitamine, trebuie să mănânci mai multă carne și fructe de mare.

 

2. Părul uscat

Părul uscat, fragil și acoperit de o cantitate mare de mătreață poate reprezenta un semn care să îți indice faptul că duci lipsă de biotină, cunoscută și sub numele de vitamina B7, această lipsă fiind de multe ori rezultatul consumului de antibiotice.

 

Pentru a mări nivelurile de vitamina B7, tot ceea ce trebuie să faci este să consumi mai multă carne, pește, legume, fructe, ciuperci în mod constant. Și nu uita să ții o scurtă dietă pentru o perioadă.

 

3. Pungi sub ochi

Dacă ai observat că ai pungi sub ochi sau inflamații similare la nivelul membrelor, este foarte probabil ca al tău organism să aibă o deficiență de iod. Cea mai comună sursă cu ajutorul căreia poți îmbunătăți acest nivel de iod este sarea iodată.

 

Iodul se află și în componența fructelor de mare (homar, creveți, alge), produselor lactate și chiar pâine.

 

4. Buze lipsite de culoare

Buzele pale pot fi un semn că organismul tău duce lipsă de fier. Presiunea arterială scăzută și răcelile constante pot semnifica același lucru, de asemenea. Să obții din nou cantitate necesară de fier nu este greu.

 

Este foarte simplu deoarece trebuie doar să mănânci carne roșie și să renunți la alimentele care au un conținut bogat de calciu pentru o anumită perioadă.

 

5. Gingii care sângerează

Gingiile care sângerează pot fi un semn al lipsei de vitamina C din organism. Un nivel redus al acestei vitamine face să ai o imunitate scăzută, dureri musculare și probleme cu dinții. Vitamina C poate fi găsită în citrice și ardeii roșii iuți.

 

6. Oboseală inexplicabilă, amețeli sau mici senzații de înțepături

Dacă ești obosit chiar și atunci când dormi suficient de mult, corpul tău este posibil să aibă o deficiență de vitamina B12. În acest caz, transportul de oxigen către organe este îngreunat, asta ducând la apariția oboselii, amețelilor și lipsa somnului.

 

Această vitamină are un rol foarte important în funcționarea creierului și a sistemului nervos, iar lipsa ei poate duce la apariția senzațiilor de amorțeală sau a unor mici valuri de șocuri electrice.

loading...

Add comment

Follow us

Don't be shy, get in touch. We love meeting interesting people and making new friends.

%d bloggers like this: