Radio Simplu

Este adevărat că morcovii îmbunătățesc vederea?

Există multe mituri pe care părinţii le folosesc în fiecare zi pentru a-i face pe copii să mănânce mai sănătos. Multe dintre acestea au trecut şi pe lângă urechile tale: un măr pe zi tine doctorul la distanţă, spanacul te va face puternic ca Popeye, iar morcovii te vor ajuta să vezi în întuneric.

Totuşi, pe vremuri, un studiu australian despre ochi, numit Blue Mountains, a examinat cu atenție legătura dintre creşterea nivelului de vitamina A şi deteriorarea vederii din timpul nopţii pentru oamenii mai bătrâni.

Studiul a demonstrat că oamenii care s-au plâns de vedere proastă şi au introdus mai mulţi morcovi în dieta zilnică nu au observat absolut nicio îmbunătăţire la nivelul vederii.

Pierderea vederii, din punctul de vedere al studiului Blue Mountains, a fost cauzată în cea mai mare parte de motive legate de vârstă, nu de dietă, ceea ce explică de ce nu li s-a îmbunătăţit vederea cu nimic, indiferent de câţi morcovi au mâncat.

Un om foarte inteligent, numit Profesorul Algis Vingrys s-a dus la o universitate şi a spus: “nicio cantitate de morcovi nu va îmbunătăţi vederea oamenilor dacă ai deja o dietă balansată. O dietă cu suficiente vitamine, în special cu vitamina A, fier şi altele, este absolut vitală pentru sănătatea noastră!”

Există două tipuri de vitamina A: retinoizii şi carotenoidele. Retinoizii sunt o formă lipidă de vitamine A găsită în ficat, uleiul de peşte şi în unt. Consumul acestor alimente îţi poate oferi o supradoză de vitamina A şi poate duce la toxicitate, sau, mai rău, poate promova o anumită formă de cancer.

Carotenoidele sunt vitamine pe care trupul nostru le converteşte în vitamina A. Morvovii, broccoli, cartofi dulci, dovleac şi legumele cu frunze de culoare verde închis conţin beta caroten, o carotenoidă potentă. Cantitatea care este convertită depinde foarte tare de cât de multă vitamina A deţii deja în corp – în alte cuvinte, corpul tău nu produce vitamina A dacă nu o ai deja.

O dietă deficitară în vitamina A poate duce la o vedere foarte proastă pe perioada nopţii şi la alte probleme legate de ochi. Una dintre cele mai mari semne ale deficienței de vitamina A este o vedere scăzută pe timp de noapte, deşi oamenii nu ajung să se plângă de asta decât dacă nu este foarte sever.

Se pare că în ţări ca Australia, deficienţa de vitamina A este destul de rară. Cei mai mulţi dintre australieni au o dietă balansată, aşadar studiul este efectuat într-un loc în care oamenii aleg să mănânce mult mai sănătos decât în altele.

Acesta este răspunsul pe care l-am tot căutat, dacă mănânci morcovi şi alte alimente care conţin vitamina A, îţi poţi îmbunătăţii anumite funcţii ale vederii, mai ales cea pe timp de noapte dacă îţi lipseşte cu desăvârşire din corp, deşi alte vitamine şi minerale că zincul şi fierul sunt necesare. Dacă dieta ta este deja balansata, nici măcar acestea nu te vor ajuta.

În cazul în care vrei să le faci observaţie părinţilor tăi, acum dispui de toate infomatiile necesare. Morcovii sunt foarte sănătoşi deşi conţin o cantitate destul de mare de zahăr, motiv pentru care nu trebuie să îi consumăm în exces.

În cazul în care nu erai la curent, morcovii ajută la îmbunătăţirea pielii, tocmai pentru că vitamina A şi antioxidanţii protejează pielea de Soare. Pielea deshidratată şi uscată, dar şi un păr şi unghii lipsite de vitalitate sunt semne clare ale deficiențelor de vitamina A.

Morcovii ajută la previnerea infecţiilor, iar acest fapt este cunoscut de botanişti. Pot fi folosiţi pe tăieturi, fie răzuiţi în stare crudă, fie fierţi şi pisaţi. De asemenea, previne bolile de inimă, pentru că beta carotenul este asociat cu riscul scăzut al problemelor inimii.

Consumul regulat de morcovi ajută la reducerea nivelului de colesterol pentru că fibrele solubile ale acestuia se combină cu bilele de acid. Morcovii curață corpul pentru că vitamina A asistă ficatul în eliminarea toxinelor din corp, reduce grăsimea din ficat şi fibrele ajută la curăţarea colonului.

Morcovii protejează gingiile şi dinţii, pentru că aceştia curață gura şi dinţii. Aceastia elimina excesul de mâncare care rămâne între dinţi fix ca particulele dintr-o periuţă de dinţi. Morcovii stimulează gingiile şi saliva. Saliva este alcalină şi balansează acidul format şi bacteriile formate în cavitatea bucală. Mineralele din morcovi previn distrugerea dinţilor.

 

 

 

loading...

Redactia

Add comment

Follow us

Don't be shy, get in touch. We love meeting interesting people and making new friends.

%d bloggers like this: