Radio Simplu

8 alimente pe care trebuie să le consumi cu prudenţă ca să nu fie dăunătoare pentru organism

O dietă sănătoasă este esenţială pentru un corp şi o minte sănătoasă. Cu toate acestea, există alimente pe care le consumăm zilnic, multe dintre ele sunt considerate sănătoase, dar consumate în cantităţi mari, ne pot face mai mult rău decât bine. Iată 8 dintre cele de bază şi de ce ar trebui să le consumi cu moderaţie:

 

1. Lapte

Majoritatea persoanelor nu pot să înceapă ziua fără o cană de cafea cu lapte sau lapte cu cereale. Trebuie să aveţi grijă însă atunci când consumaţi lapte pentru că deşi este un aliment sănătos, unele persoane adulte sau copiii au probleme cu digerarea lui. Acest lucru nu se întâmplă cu alte lactate, cum sunt brânza sau iaurtul. Dacă ai ocazia să cumperi lapte bio, de la vaci fără tratamente hormonale, îi vei face o favoare corpului tău.

 

2. Dulciuri

Alimentele pline de zahăr nu sunt niciodată bune pentru corpul nostru. Dacă mâncăm câte o gustare atunci când ne e poftă, nu se întâmplă nimic, dar dacă facem asta întotdeauna poate dăuna sănătăţii noastre. Primele semne care se observă este părul lipsit de strălucire şi care se rupe mai uşor. Încep şi problemele cu pielea şi apariţia coşurilor.

 

4. Citrice

Se recomandă consumul de citrice în perioadele de răceală şi gripă datorită conţinutului lor bogat în vitamina C. Cu toate acestea, acidul citric nu este bun pentru dinţi pe care îi îngălbeneşte şi îi face mai sensibili. Nutriţioniştii ne recomandă să bem un pahar de apă sau să limpezim măcar gura atunci când mâncăm portocale sau mandarine.

 

5. Alimente şi gustări sărate

Alimentele sărate reduc semnificativ cantitatea de zinc din organismul nostru. E substanţa cea mai importantă care ajută la creşterea unghiilor şi a părului. Evită să mănânci cartofi prăjiţi şi alte tipuri de alimente care conţin multă sare pentru că reprezintă cauza numărul unu a pielii uscate şi a părului degradat.

 

6. Cafea şi ceai

Sunt cele mai frecvent consumate băuturi din lume. Din păcate, conţin cel mai ridicat nivel de cafeină care stimulează producţia cortizolului, hormonul stresului. Stresul grăbeşte îmbătrânirea pielii. Cafeaua şi ceaiul fac şi dinţii mai galbeni.

 

7. Peşte

Peştele este considerat unul dintre cele mai sănătoase alimente, bogat în vitamine şi minerale. Din cauza apelor contaminate, însă peştele poate conţine şi niveluri ridicate mercur. E foarte periculos pentru femeile gravide, care trebuie să evite să consume peşte din conservă.

 

8. Sucurile acidulate

Sucurile acidulate nu conţin deloc vitamine benefice pentru organismul nostru. Dacă ai observat că ai unghiile şi părul mai fragil în ultima vreme, e posibil să abuzezi de consumul de sucuri acidulate. Înlocuieşte-le cu apă simplă şi vei vedea schimbări semnificative. Sucurile acidulate dau şi senzaţia neplăcută de balonare.

Add comment