Radio Simplu

6 produse pe care ar fi mai bine să le eviți atunci când te duci la supermarket

Pune orice într-un ambalaj atrăgător și cineva va cumpăra acel produs. De prea multe ori nu ne gândim la ceea ce luăm din rafturile supermarketurilor, dar există riscuri pentru sănătatea noastră în acest sens. Noi dorim să vă spunem ce produse nu ar trebui să cumperi și de ce.

 

1. Salatele deja pregătite

Bacteriologii avertizează că cel mai periculos aliment dintr-un supermarket este salata tăiată și ambalată. Deși pachetul poate spune că este „gata pentru consum”, poți să iei acasă și bacterii dăunătoare care induc boli intestinale.

El își creează drumul de pe sol și nu pot fi eradicate deoarece salata nu este prelucrată termic. Pentru a rămâne într-o zonă sigură, spală întotdeauna toate verdețurile pe care le cumperi.

 

2. Cârnații

Organizația Mondială a Sănătății a recunoscut că mezelurile, șuncă și alte produse din carne prelucrate provoacă de multe ori cancer. Nitriții conținuți de astfel de alimente se transformă în nitrozamine, carcinogene puternice, în intestine.

Carnea afumată poate conține, de asemenea benzopiran, o altă substanță cancerigenă. Este mai sigur să cumperi o bucată de carne bună, să o gătești singur și să o mănânci astfel.

 

3. Ceaiul verde la sticlă

Un studiu recent a arătat că o băutură îmbuteliată despre care se spune că este ceai verde, nu are nimic în comun cu ceaiul verde normal. Ceaiul verde este renumit pentru proprietățile sale antioxidante.

Imaginează-și că o ceașcă de ceai real conține la fel de mulți antioxidanți ca 20 de sticle de ceai verde la sticlă. Acesta are în principal apă și zahăr care sunt în cantități mai mari decât în ​​sucul acidulat. Este mai bine să bei un ceai adevărat și să îl pui singur în sticle.

 

4. Alimentele cu aditivi din fructe

Pateurile și gogoșile cu fructe de pădure și iaurturile dulci pot arăta bine, dar ceea ce este cu adevărat în interiorul lor este doar o umplutură de fructe ușor de produs și de a fi vândută.

Conservanții, aromele și agenții de îngroșare împiedică acele produse să se strice și de aceea sunt amestecate în aluat, alături de fructe mici. Producătorii scriu chiar în cuprinsul conținutului că există aproximativ 20-40% din fructe în astfel de umpluturi.

 

5. Maioneza

Maioneza este creată în mod tradițional din ouă, oțet, ulei vegetal și condimente. Produsele pe care le cumpărăm în magazine au de asemenea conservanți, coloranți alimentari și stabilizatori.

Maioneza „fără grăsimi”conține mai puțină grăsime (35% în loc de 50%), dar pentru a-și păstra gustul și grosimea, se adaugă amidon și zahăr. Caloriile rezultate sunt aproape similare cu cele ale maionezei normale. Acest sos nu este sănătos în nici un fel, dar dacă îți place, cel mai bine este sa îl prepari acasă.

 

6. Condimentele măcinate

Amestecurile de condimente sunt ușor de combinat cu aditivi mai ieftini. De exemplu, cassia este adesea vândută în loc de scorțișoară și șofrănelul în loc de șofran. Cumpără doar mirodenii integrale și amestecă-le.

Condimentele sunt mai bune fără glutamatul de sodiu, un intensificator de gust. Este inofensiv, dar face ca aromele naturale ale alimentelor să pară insipide dacă sunt consumate în mod regulat.

Add comment