Radio Simplu

6 moduri în care aeroporturile ne folosesc pentru a obține profit – trucurile la care apelează sunt de neimaginat

Conform unui raport al ACI, 40,4% din veniturile globale ale aeroportului provin din Duty Free-uri și alte taxe vamale. Și nu este o coincidență, aeroporturile sunt construite într-un anumit mod. De la primul pas înăuntru, vei merge exact unde vor ei și te vei simți suficient de relaxat pentru a le lăsa tone de bani înainte de decolare.

 

1. Ne îndrumă încotro vor ei

Mersul în aeroporturi este foarte ușor: există semne și pasaje în mișcare peste tot, iar designul în sine ne conduce în direcția în care ei doresc să mergem.

Chiar după verificarea de securitate putem vedea de obicei asfaltul, dar nu putem ajunge în avion fără a trece prin coridoare lungi de magazine duty-free.

Folosind o tactică numită wayfinding, acest tip de design ne face să simțim intuitiv că știm unde să mergem. Acest lucru ne dă impresia că avem mai mult control asupra călătoriei noastre și ne sporește nivelul de satisfacție.

Eficiența noastră ne oferă și mai mult timp liber și ne dă starea de spirit necesară pentru cumpărături.

 

2. Ei profită de obiceiurile noastre naturale

Aleile se întind de la dreapta la stânga, cu mai multe magazine pe dreapta. Acest lucru se datorează faptului că majoritatea oamenilor sunt dreptaci și văd mai multe lucruri în dreapta în timp ce merg pe stânga.

 

3. Ne induc o stare de spirit bună

O persoana stresată nu este un bun cumpărător și mulți oameni se simt destul de stresați înainte de zborul lor. Din acest motiv, aeroporturile ne ușurează puțin starea de spirit cu lucruri precum ferestre panoramice, o mulțime de lumină și diferite arte.

Unele aeroporturi au instalat chiar și zone de yoga care creează atmosfera perfectă pentru a te relaxa înainte de a merge în magazinele duty-free.

 

4. Ne fac să ne simțim ca acasă

Zona de așteptare din aeroporturi este proiectată să ne simțim ca acasă. Scaunele confortabile, mesele mici și covoarele fac terminalul să pară ca și camera ta de zi.

Acest confort ne încurajează să cumpărăm o ceașcă de cafea, să mâncăm un sandwich și poate să citim câte ceva din magazinul de cărți de la aeroport.

În cazul unei întârzieri sau al unei escale lungi, ei speră că atmosfera de acasă va ameliora stresul și va încuraja cheltuielile.

 

5. Ne fac să credem că totul este corect

Cozile de la check-in și de la securitate pot fi ridicol de lungi. Acest lucru nu pare logic, dar utilizarea unor cozi este de fapt mai puțin stresantă decât utilizarea mai multor cozi.

Atunci când există o singură coadă, nimeni nu se îngrijorează despre care se mișcă mai repede și ne dă sentimentul că suntem tratați corect.

 

6. Ne măresc timpul petrecut în aeroport pe cât posibil

Cu cât avem mai mult timp între verificarea de securitate și îmbarcare, cu atât mai mult timp vom petrece în magazinele duty-free.

Acesta este motivul pentru care aeroporturile încearcă să accelereze procesele de check-in, lăsare a bagaelor, controlul pașapoartelor și verificarea securității prin automatizarea lor.

De asemenea, ei plasează automatele în zonele duty-free, astfel încât nu numai că avem șansa să cheltuim mai mulți bani pe mărunțișuri, dar și această automatizare ajută aeroporturile să economisească costurile de personal.

 

Add comment