Radio Simplu

5 metode de condus pe care trebuie să le însușești odată pentru totdeauna

Cea mai importantă regulă este că dacă derapezi nu trebuie să te oprești. Și nu vorbim despre lipsa de experiență a conducătorilor auto ci despre faptul că roțile strânse îi împiedică pe șoferi să-și folosească mașina la capacitate maximă. Există doar două căi prin care poți face față derapajelor.

1. De unde să aștepți pericolul
Cea mai multă gheață se adună acolo unde se pun cele mai multe frâne, la intersecții, la trecerile de pietoni, parcările din fața blocului, stațiile de autobuz. O atenție deosebită trebuie să acorzi monumentelor, tunelurilor. În aceste locuri trebuie să menții aceeași viteză și să frânezi mai devreme.

2. Tipuri de derapaj
Alunecarea- în acest caz mașina stă într-un unghi mai mare decât se așteptă șoferii.
Derapajul- spatele mașinii stă fix, iar fața mașinii se mișcă iar la un ocol mașina face un unghi mic.
Destabilizare completă- toate roțile se mișcă haotic și nu știi cum să acționezi.

3. Cum să ieși din derapaje
Nu frâna dacă mașina a început să derapeze.
Dacă ai mașină cu tracțiune spate trebuie să eliberezi gazele prin rotirea volanului în direcția derapajului.
Dacă ai mașina cu tracțiune față trebuie să adaugi combustibil.
Cum ai scăpat de derapaj , trebuie să aduci în poziție dreaptă imedat volanul.

4. Șiretlicuri utile
Verifică drumul. Imediat cum ai ieșit pe drumul de iarnă, apasă repede de câteva ori pe frână. Dacă simți că anvelopele scot sunete nespecifice, să știi că drumul este dificil, în caz contrar drumul este numai bun de mers. Dacă vara pe o bucată de drum mergi cu 100 de km/h atunci iarna trebuie să reduci viteza la 50 de km. La fel și la cotituri, trebuie înjumătățită viteza. În așa fel nu riști să ajungi undeva în afara drumului.

5. Bonus
Acum fiecare persoană are telefon foarte performant așa că îl poți folosi ca să-ți amintești să schimbi cauciucurile în fiecare sezon.

 

Add comment