Radio Simplu

10 alimente uimitoare care te vor ajuta să dormi mai bine

Dacă își dorești ca trupul tău să funcționeze corect, este important să te odihnești și să dormi bine. O persoană lipsită de somn nu poate efectua funcții zilnice cu energie și de asemenea, asta afectează sănătatea ei.

În zilele noastre, oamenii suferă de diverse tulburări de somn care mai târziu cauzează multe probleme de sănătate, cum ar fi diabetul zaharat, hipertensiunea arterială, bolile cardiace, obezitatea etc.

În S.U.A., 60% din populație suferă de insomnie și o altă mare parte de tulburări de somn. Dar este periculos să se administreze pastile de dormit pentru orice problemă de somn deoarece provoacă multe efecte negative asupra sănătății.

Deci, nu trebuie să îți faci griji în această privință deoarece vom enumera câteva alimente care vor trata problema insomniei și te vor ajuta să aveți un somn sigur și sănătos.

 

1. Cireșele

Sucurile de cireșe sunt cu adevărat eficiente pentru a trata insomnia. Ajută la creșterea producției de melatonină care te va face să dormi mai bine; bea un pahar de suc de cireșe zilnic înainte de a merge la culcare.

 

2. Bananele

Bananele te ajută să îți relaxezi corpul, așadar ar fi minunat să consumi o banană înainte de a te culca deoarece vei putea să adormi cu ușurință.

Bananele conțin o cantitate mare de magneziu care relaxează mușchii, reglează zahărul din sânge și asigură niveluri ridicate de triptofan, un neurotransmițător care împiedică insomnia.

 

3. Cacao

O cantitate bună de magneziu va fi administrată în corpul tău atunci când bei o ceașcă de cacao fierbinte înainte de a merge la culcare. Triptofanul prezent în ea te va face să adormi instantaneu.

 

4. Ceaiurile de plante

Există anumite ceaiuri din plante care se luptă cu insomnia, unele dintre ele fiind la fel ca cel de lavandă, mentă, valeriană și mușețel. Cel de mușețel are o cantitate mare de apigenină care ajută la relaxarea corpului și a minții.

 

5. Iaurt

Problemele de somn apar din cauza deficitului de calciu de asemenea, iar în acest caz ar trebui să mănânci iaurt. Dacă mănânci produse lactate într-o cantitate consistentă, atunci acestea vor ajuta la combaterea insomniei.

 

6. Cereale integrale

Cereale integrale cum ar fi orz, bulgur și multe altele care sunt bogate în magneziu, te ajută să îți calmeze corpul și să ai un somn mai bun.

 

7. Somonul

Somonul este foarte bogat în omega-3 și vitamina B6, iar acești compuși ajută la reducerea stresului și la relaxarea corpului. Vitamina B6 stimulează producția de melatonină, iar vitamina D îmbunătățește și somnul.

 

8. Carnea de curcan

E indicat să o mănânci la cină deoarece o porție de piept de pui de curcan are 350 mg de triptofan. Această carne este considerată o sursă importantă de proteine slabe, este mai uşor de digerat şi conţine mai puţine grăsimi saturate decât carnea roşie.

 

9. Ouă

Şi albuşul de ou conţine cantităţi importante de triptofan şi protein, iar medicii spun că asigură un somn liniştit. Recomandarea este să fie băut crud, cu cel puţin o oră înainte de culcare. 33 de grame de albuş de ou crud conţin 999 mg de triptofan.

Add comment